NiceAdvice

Poznajmy się 👋

- 5 хвілін чытання

blog post hero image

Właśnie czytasz bloga NiceAdvice. Tutaj dzielimy się newsami z projektu, omawiamy wyzwania, przed którymi stoimy, a także publikujemy materiały i ciekawe historie związane z naszym projektem. W tym poście chcę opowiedzieć dwie historie, które zainspirowały mnie do stworzenia tej aplikacji.

Pomysł

Kiedy mieszkałem w Mińsku, jakość wody z kranu była okropna. Ciągłe osadzanie się kamienia i czyszczenie czajników stało się uciążliwe, a woda miała tak nieprzyjemny zapach, że picie jej było koszmarne. Filtr do wody rozwiązał ten problem. Metodą prób i błędów znalazłem odpowiednią kombinację filtrów i wszystko było w porządku. Przeprowadzając się do Wrocławia, nie chciałem zmieniać swoich przyzwyczajeń, więc po osiedleniu się postanowiłem zająć się tym problemem. Wybrałem podobny system filtrów, zainstalowałem go i... sukces! Kamień zniknął, a woda smakowała znośnie. Byłem zadowolony, ale po zaledwie półtora miesiąca jakość filtrowanej wody stała się tak samo zła jak wcześniej. Nikt w sklepie hydraulicznym nie miał wiedzy w tym temacie i po prostu wskazali mi miejsce, gdzie mogłem znaleźć towar. Po oszacowaniu kosztów pełnej wymiany zdałem sobie sprawę, że będzie to mniej więcej tyle samo, co zakup "sprawdzonego" zestawu z Mińska. Mniej więcej w tym samym czasie przypomniałem sobie o znajomym, który sprzedawał produkty hydrauliczne. Z trudem znalazłem jego kontakt i zapytałem (bez większych nadziei na odpowiedź), jak mogę tanio rozwiązać problem.

Tak więc paczka dotarła do Polski, ale nie do Wrocławia - była w Łodzi, więc musiałem ją stamtąd odebrać. Koszt filtrów wyniósł około 360 zł, bilety do Łodzi i z powrotem - kolejne 100 zł. Wracając do Wrocławia zobaczyłem nową wiadomość od kolegi, że wystarczy wymieniać jeden filtr z zestawu (35 zł) co półtora miesiąca. 🤯 Oczywiście spróbowałem i rzeczywiście zadziałało. Krótko mówiąc, nigdy nie zainstalowałem filtrów z Mińska; wciąż leżą gdzieś w pudełku, czekając na swój moment.

Zdjęcie zrobione podczas podróży do Łodzi Zdjęcie zrobione podczas podróży do Łodzi

Podsumowanie: Zmarnowałem 100 $, dzień na wycieczkę do strefy przemysłowej innego miasta, 10-12 h na research i całą masę nerwów rozwiązując ten problem. W tym momencie stało się dla mnie jasne, że chętnie zapłaciłbym komuś 10-15% zmarnowanych pieniędzy (gdybym od razu dostał odpowiedź na moje pytanie, bez tracenia na to pieniędzy, czasu i nerwów). Tak narodził się pomysł stworzenia aplikacji, która pomoże znaleźć kogoś, kto zna odpowiedź na twoje pytanie (i jest gotów na nie odpowiedzieć za niewielką opłatę). Jak wiele pomysłów na początku wydawał się genialny, ale z czasem niedogodności zaczęły słabnąć, a ja zwątpiłem - czy ktoś naprawdę tego potrzebuje?

Ostatnia kropla

Sześć miesięcy później przeprowadziliśmy się do innego mieszkania. Miało ono system filtracji Grohe o innej konstrukcji. Filtry do niego były dość drogie, kontakt z moim znajomym się urwał i jak zwykle nikt w sklepie hydraulicznym nic nie wiedział. Po kilku godzinach poszukiwań dowiedziałem się jakiego typu mocowania potrzebuję, a na zdjęciach w dokumentach właściciela mieszkania mogłem rozpoznać numer fabryczny odpowiedniej części. Zatem: wydane 320 zł, 5 dni czekania na paczkę, filtr zainstalowany i... zero efektu. Uznając, że lepiej już chyba nie będzie, dałem sobie spokój. Minęło jakieś pół roku, w mieszkaniu doszło do drobnej awarii, a gospodarz przez pomyłkę wezwał przedstawiciela Grohe zamiast hydraulika. Niemniej jednak specjalista sprawdził kran, a ja postanowiłem zapytać o filtr i kamień. Okazało się, że kupiłem niewłaściwy model 🤦‍♂️. Technik polecił właściwy model, a jego instalacja rozwiązała problem.

Bateria Grohe z wbudowanym systemem filtrów Bateria Grohe z wbudowanym systemem filtrów

Podsumowanie: Spędziłem dużo czasu na szukaniu informacji, znalazłem błędne wskazówki, zmarnowałem 320 zł i odczuwałem dyskomfort przez pół roku. Tego wszystkiego można było uniknąć, gdyby istniało miejsce, w którym mógłbym uzyskać poradę. Postanowiłem popytać znajomych i współpracowników jak często spotykają się z takimi problemami i okazało się, że całkiem często, nawet pomijając problemy z barierą językową i okresem adaptacji w nowym kraju. Ludzie potrzebują rekomendacji przy zakupie samochodu, wyborze prezentu dla męża, składaniu komputera, zakupie roweru, porad prawnych i tak dalej. Z pewnością Ty też byłeś w podobnej sytuacji. Czy nie byłoby wspaniale mieć możliwość uzyskać niedrogą i profesjonalną poradę w każdej sprawie niemalże wszędzie? To zainspirowało mnie do rozpoczęcia pracy nad aplikacją i próby uczynienia życia nieco przyjemniejszym i łatwiejszym dla siebie i innych.

Przyszłość

Mamy nadzieję, że wydamy wersję alfa do końca 2023 roku. Nasz zespół tworzą trzy osoby: Andrey - nasz AQA i grafik z prawniczym backgroundem; inny Andrey - nasz marketingowiec i specjalista od grup docelowych; i ja, Sergei, ogarniający całą resztę. Pracuję nad aplikacją (kodowanie) sam, w wolnym czasie (muszę pracować na etacie), więc sprawy idą wolniej niż bym chciał. Prawdopodobnie jesteśmy startupem 🤔 (przynajmniej według kryterium podejmowania decyzji w warunkach dużej niepewności), gdzie sami jesteśmy inwestorami.

Andrew (AQA/grafik) i Sergei Od lewej do prawej: Andrey (AQA/grafik) and Sergei

Jeśli uważasz, że nasz pomysł jest fajny i chcesz nas wesprzeć, powiedz o nas swoim znajomym, współpracownikom i "temu jednemu przyjacielowi, który zawsze wszystko wie". Jeśli skorzystałeś już z naszej usługi i Ci się spodobała, podziel się nią w mediach społecznościowych (a my być może opublikujemy Twoją recenzję na naszej stronie głównej). A jeśli Ci się nie podobało - również podziel się tym, ale lepiej bezpośrednio z nami, abyśmy mogli naprawić problemy 😉.

NiceAdvice to jeden z najbardziej ambitnych pomysłów, nad jakimi pracowałem w życiu, i jest niesamowicie ekscytujący! Dziękuję za uwagę i zostańcie z nami!